شاید بار ها عبارت آژانس دیجیتال مارکتینگ به گوش شما خورده باشد. داخل این پست می خواهیم به تعریف این عبارت بپردازیم و توضیح دهیم چرا برای رشد و گسترش برند و کسب و کارمان به آن احتیاج داریم.

برای این که به تعریف درستی از آژانس دیجیتال مارکتینگ برسیم باید ابتدا بتوانیم عبارات "آژانس" و "دیجیتال مارکتینگ" را تعریف کنیم.

آژانس: به کارگزاری که به جای شما و برای شما یک سری کارها را انجام می دهد آژانس گفته می شود.

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال: به تمام اقداماتی گفته می شود که جهت بازاریابی در محیط دیجیتال انجام می شود.

آژانس دیجیتال مارکتینگ

با استفاده از این دو تعریف باید تقریبا وظیفه ی یک آژانس دیجیتال مارکتینگ را حدس زده باشید. به شرکتی که سعی می کند با روش های خلاقانه و آزمایش شده و با بیشترین بهره وری در سطح اینترنت و دیجیتال برای شما کار تبلیغات و بازاریابی را انجام دهد، آژانس دیجیتال مارکتینگ می گویند.

تفاوت آژانس دیجیتال مارکتینگ با آژانس تبلیغاتی در این است که آژانس های تبلیغاتی از رسانه های جمعی سنتی استفاده می کنند اما آژانس دیجیتال مارکتینگ بیش تر با اینترنت سر و کار دارد. آژانس دیجیتال مارکتینگ سعی می کند رسانه های مختلف راتجزیه و تحلیل کند و کسب و کار شما را در مسیر درستی پیش ببرد.

از وظایف این آژانس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بررسی بازار هدف، مشتریان و رفتار آن ها؛
  • صرفه جویی در زمان، هزینه و انرژی کسب و کار ها؛
  • ارائه ی مشاوره به صاحبان کسب و کار؛
  • به روز نگه داشتن دانش درون تیمی شان؛
  • خلاقیت قابل توجه جهت تمایز کسب و کار هدف از سایرین؛
  • و...

به طور کلی هدف آژانس دیجیتال مارکتینگ معرفی کسب و کار شما به مخاطب هدف با استفاده از خلاقیت، تجربه و دانشی است که کسب کرده است.

 

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست و چه وظایفی دارد؟ | نیما شفیع زاده، انتشارات برآیند