اگر دودل هستید که از لوگو های آماده ای که در سطح اینترنت به صورت رایگان یا نهایتا با هزینه ی بسیار اندکی قرار دارند استفاده کنید و یا اقدام به سفارش یک لوگوی حرفه ای و اختصاصی بکنید؛ این پست مخصوص شماست!
در ابتدا باید بگویم همین که متوجه شده اید برای کسب و کارتان، لوگو یک ضرورت است عالیست! بیایید مزایا و معایب یک لوگوی آماده را با یک لوگوی اختصاصی مقایسه کنیم.


مزایا :

لوگوی رایگان، رایگانه!


معایب :

کپیه و ممکنه چند تا کسب و کار دیگه هم ازش استفاده کرده باشن که توی ثبت مشکل ایجاد میکنه.
در طراحی لوگوی سفارشی، طراح درباره ی برند تحقیق میکنه و سعی میکنه چیزی طراحی کنه که بهترین بازخورد رو به شما بده و باعث توسعه ی کسب و کارتون بشه اما در لوگوی رایگان این موضوع صدق نمیکنه.
اختصاصی نیست و مخاطب متوجه این موضوع میشه و به برندتون ضربه وارد میشه.
ممکنه اون چیزی که دلتون میخواد نباشه و نمیتونین مثل یه طراح ویرایشش کنین.

خلاصه این که اگر کسب و کاری دارید که میخواهید گسترش بدهید و عزمتان راسخ است، از همان ابتدا به فکر سفارش یک لوگوی اختصاصی باشید. اما اگر کسب و کار کوچکی در حد یک فروشگاه کوچک اینستاگرامی دارید می توانید از لوگوهای آماده استفاده کنید.