در این مطلب به بررسی طراحی لوگو با استفاده از حروف لاتین و یا فارسی می پردازیم. اگر این سبک از طراحی مورد پسند شماست، تا انتهای مطلب با من همراه باشید.
لوگوی نوشتاری به چند دسته تقسیم می شود که از مهم ترین و محبوب ترین اینها لوگوتایپ و لوگوی مونوگرام هستند.

تفاوت لوگوتایپ با لوگو مونوگرام چیست؟

در لوگوتایپ از تمام حروف نوشتاری نام برند استفاده می شود؛ این سبک مناسب برندهای با نام تجاری کوتاه و متوسط است.
نمونه لوگوهای نوشتاری
در لوگوی مونوگرام از مخفف نام تجاری و یا حروف ابتدایی اسم برند استفاده می شود؛ این سبک برای نام های تجاری طولانی و همچنین برندهای با نام شخصی (استفاده از حروف اول اسم و فامیل) بسیار مناسب است؛ اگرچه می تواند برای کسب و کارهای دارای نام تجاری کوتاه و متوسط نیز استفاده شود.
لوگوهای مونوگرام
در مقاله ی قبل راجع به لوگوی مونوگرام به طور مفصل صحبت کرده ایم. جهت مشاهده اینجا را کلیک کنید.
باهم دو مثال را بررسی می‌کنیم:
می خواهم اقدام به طراحی لوگو برای یک برند شخصی با نام محمدحسین نوروزپور کنم؛ کدام نوع لوگو برای من مناسب است؟
پاسخ: با توجه به این که این نام طولانی است، به صورت لوگوتایپ جلوه ی خوبی ندارد. پیشنهاد من استفاده از مخفف نام و نام خانوادگی شما به صورت مونوگرام است یعنی به صورت MHN یا MN.
با عرض سلام و وقت بخیر. قصد سفارش یک لوگوی اختصاصی برای شرکت فرش ماشینی به نام نگین دارم. پیشنهاد شما استفاده از لوگوی مونوگرام است یا لوگوتایپ؟
پاسخ: با توجه به این که نام برند شما کوتاه است استفاده از لوگوتایپ گزینه ی مناسبی است؛ با این حال می توانید از حرف اول نام برند خودتان "ن" یا "N" نیز به عنوان لوگوی مونوگرام استفاده کنید. با این حال، ترجیح من استفاده از لوگوتایپ است.

چند نمونه لوگوهای مونوگرام و تایپوگرافی طراحی شده توسط بنده:
لوگو ساقی وی پی انلوگو علی دهقانیلوگو شرکت نفتی آتاس
لوگو روشنایی مبین لایتلوگو لوازم جانبی کامپیوتر نوتریکالوگو شهر پالت
البته سه طرج پایینی شامل بخش تصویری هم  می‌شود که این لوگوها را در دسته ی ترکیبی قرار می‌دهد.
برای دیدن نمونه کار های بیشتر، اینجا را کلیک کنید.
جهت سفارش لوگو  می‌توانید از اینجا اقدام کنید » سفارش طراحی لوگو