تعریف مینیمالیسم: مینیمالیسم (minimalism) یا کمینه گرایی یک مکتب هنری است. از ویژگی های این مکتب، سادگی و استفاده از کمترین و ساده ترین المان های ممکن در خلق یک اثر هنری است. تمرکز این سبک روی حذف جزئیات اضافی و تمرکز روی عناصر مهم و اولویت هاست.

مینیمالیسم در طراحی لوگو: سبک مینیمالیسم در حوزه های هنری مختلف ورود کرده که یکی از آن ها طراحی گرافیک و طراحی لوگوست؛ امروزه بسیاری از شرکت های بزرگ به ریدیزاین و ساده تر کردن نشان تجاریشان می پردازند. طراحی لوگو به سبک مینیمالیسم فواید زیادی دارد که در این پست به همین موضوع می پردازیم...

1.  به خاطر سپردن راحت تر: یکی از نکات مهم در طراحی لوگو این است که طرح ما قابلیت به یاد ماندن در کوتاه ترین زمان ممکن را داشته باشد تا مشتری هر کجا لوگوی ما را دید به یاد برند ما بیفتد؛ در نتیجه ی این امر ما می توانیم مشتریان وفادار و همچنین تبلیغات موثرتری داشته باشیم.

2. وضوح در ابعاد کوچک: ما از لوگو در پروفایل شبکه های احتماعی، روی محصولات، داخل وب سایت، پایین پست ها در شبکه های اجتماعی و... استفاده می کنیم و از آنجایی که در بسیاری از این موارد از اندازه ی کوچک لوگو استفاده می کنیم مهم است که از جزئیات زیاد در کار پرهیز شود تا در صورت کاهش سایز، همچنان قابل تشخیص باشد.

3. دوران محبوبیت مینیمالیسم: در دنیای پیچیده ی امروز سادگی و مینیمالیسم طرفداران و محبوبیت زیادی پیدا کرده و مردم از طرح های ساده، مفاهیمی همچون اعتماد و قدرت را برداشت می کنند.

4. استفاده ی آسان تر: با سفارش یک لوگوی مینیمال در اجرا و چاپ لوگو دردسر کمتری خواهید داشت. هر چه جزئیات لوگو بیشتر باشد احتمال این که در چاپ به مشکل بخورید بیشتر می شود ( مثلا جابه جا شدن رنگ ها). همچنین در مواردی دیگر مثل ساخت یک تابلو یا استفاده از لوگو روی محصولاتتان نیز استفاده از یک لوگوی مینیمال و ساده بسیار آسان تر خواهد بود. 

 

به نظر شما دیگر مزایای یک لوگوی مینیمال چیست؟ منتظر نظراتتون هستیم...