در پست قبل درمورد دیجیتال مارکتینگ و وظایف یک آژانس دیجیتال مارکتینگ توضیح دادیم. اگر معنی این عبارات را نمی دانید پیشنهاد میکنم پست قبلی را مطالعه کنید. (برای مشاهده ی پست قبل اینجا را کلیک کنید) حالا در این پست انواع آژانس های دیجیتال مارکتینگ را بررسی میکنیم...

گفتیم که آژانس های دیجیتال مارکتینگ وظایف گوناگونی دارند و در حوزه های متعددی فعالیت می کنند؛ اما لزوما در تمام این حیطه ها متخصص نیستند و در یکی یا چندتا تخصص بیشتری دارند. بسته به این تخصص، آژانس های دیجیتال مارکتینگ را به چند دسته تقسیم می کنند:

آژانس مدیا: سرویس و تخصص اصلی آژانس مدیا محور، رسانه است که این رسانه می تواند از خودشان باشد و یا با واسطه در اختیارشان قرار گرفته باشد.

گروه توسعه: تمرکز اصلی این آژانس روی برنامه نویسی است. از ربات تلگرام گرفته تا اپلیکیشن موبایل و...

بازار ارتباطی: تخصص اصلی این نوع آژانس تولید محتوای خلاقانه است.

آژانس تحقیقاتی: این نوع آژانس روی تحقیق و پژوهش تمرکز دارد؛ از شناسایی مخاطب هدف گرفته تا تحلیل بازار.

و در انتها آژانس 360 درجه یا همه کاره: اگر آژانسی در همه ی زمینه های گفته شده تخصص یکسان و بالایی داشته باشد آژانس 360 درجه نام می گیرد.

 

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست و چه وظایفی دارد؟ | نیما شفیع زاده