اگر سوالاتی از قبیل {انواع لوگو چیست؟ پرا باید انواع لوگو را بشناسیم؟ کاربرد هر سبک چیست؟} ذهن شما را درگیر کرده است این پست برای شماست.

یکی از مسائل مهمی که همواره ذهن صاحبان کسب و کار و کارفرمایان را درگیر می کند انتخاب نوع لوگو (نشانه) ی مناسب کسب و کارشان است. سبک های مختلفی در طراحی نشانه وجود دارد که شما می توانید سبک های اصلی را در زیر مشاهده کنید:

  • لوگو نوشتاری
  • لوگو تصویری
  • لوگو ترکیبی
  • مونوگرام
  • مسکات
  • امبلم

لوگو نوشتاری: در لوگوی نوشتاری یا لوگوتایپ فقط از نام کسب و کار استفاده می شود و هیچ المان تصویری در این سبک استفاده نمی شود. از مزایای این نوع لوگو این است که نام تجاری شما در ذهن مخاطب ثبت می شود. اگر نام تجاری شما طولانی است بهتر است به جای لوگوی نوشتاری از لوگوی مونوگرام استفاده کنید که در همین پست به توضیح این سبک جذاب می پردازیم. از نمونه لوگوهای نوشتاری می توان به نشانه ی کوکاکولا و گوگل اشاره کرد.

لوگو نوشتاری

لوگو تصویری: در لوگوی تصویری بالعکس لوگوی نوشتاری فقط از المان تصویری استفاده شده و هیچ حرف نوشتاری در این سبک دیده نمی شود. این نوع لوگو تقریبا برای همه ی کسب و کار ها مناسب است. از نمونه های معروف لوگوی تصویری می توان به نشانه ی توییتر و اپل اشاره کرد.

لوگو تصویری

لوگو ترکیبی: همان طور که از نام این سبک مشخص است از ترکیب نشانه های ترکیبی و تصویری، سبک تصویری پدید می آید. به عبارتی در لوگوی ترکیبی هم از حروف نوشتاری و هم از المان تصویری استفاده می شود. خلاقیت در این سبک نقش مهمی دارد، برای همه ی انواع کسب و کار قابل استفاده است و طبیعتا نسبت به لوگوهای تصویری و نوشتاری هزینه ی بالاتری می طلبد.

لوگو ترکیبی

لوگو مونوگرام: لوگوی مونوگرام به نحوی زیرمجموعه ی لوگوی نوشتاری محسوب می شود و تفاوت این سبک با لوگوی نوشتاری این است که در لوگوی نوشتاری از همه ی حروف کسب و کار استفاده می شود اما در لوگوی مونوگرام از حروف ابتدایی و یا مخفف نام کسب و کار استفاده می شود. این نوع لوگو بسیار شیک و مینیمال بوده و برای کسب و کار هایی که نام تحاری بلندی دارند مناسب است. لوگوی ناسا و HBO نمونه های معروف این نوع از طراحی اند.

لوگو مونوگرام

لوگو مسکات: مسکات یک شخصیت و کاراکتر است. شخصیتی که قرار است نشان دهنده ی برند شما باشد، این شخصیت می تواند یک انسان، یک حیوان و یا حتی یک شئ باشد. این نوع لوگو معمولا به هدف ایجاد یک رابطه ی دوستانه با مخاطب طراحی می شود بنابراین می تواند برای کسب و کارهایی در حوزه ی سرگرمی و کودکان گزینه ی بسیار مناسبی باشد. از نمونه های معروف لوگوی مسکات می توان به نشان چی توز، خودکار بیک و کی اف سی اشاره کرد.

لوگو مسکات

لوگو امبلم: لوگوی امبلم از یک نوشته یا فونت درون یک شکل یا آیکون تشکیل می شود. این سبک از لوگو ظاهری سنتی و کلاسیک دارد و می تواند برای مدارس و سازمان ها گزینه ی مناسبی باشد. تیم های فوتبال و شرکت های خودروسازی نیز علاقه ی زیادی به استفاده از این سبک طراحی نشان داده اند. از نمونه لوگوهای امبلم می توان به لوگوی استارباکس و دانشگاه هاروارد اشاره کرد.

لوگو امبلم

حالا که با انواع لوگو آشنا شدید به نظر شما کدام سبک جذاب تر بوده و بیشتر مناسب کسب و کار شماست؟ منتظر نظرات شما هستیم ؛)