حتما شما هم تا به حال متوجه این موضوع شده اید که تعرفه ی طراحی لوگو از طراح به طراح بسیار متفاوت است. ممکن است یک طراح با ۱۰۰ هزارتومان و یا حتی کمتر! برای شما یک لوگو طراحی کند در حالی که دیزاینر دیگر، این کار را با قیمت ۵۰ میلیون تومان انجام می دهد. اما این تفاوت زیاد در قیمت لوگو به چه چیزهایی بستگی دارد؟ در این پست به این موضوع می پردازیم...

 

ترکیبی از عوامل مختلف است که قیمت نهایی یک کار را مشخص می کند که چند نمونه ی مهم از اینها در زیر آمده است.

 

1. مهارت طراح : طبیعتا هر چه طراح در استفاده از نرم افزار ظراحی لوگو ( ایلاستریتور یا کورل دارو) و در طراحی روی کاغذ خبره تر باشد کار، حرفه ای تر و هزینه ی طراحی بیشتر است.

 

2. خلاقیت طراح : در طراحی لوگو خلاقیت موضوعی بسیار مهم است و هر چه طراح لوگو ذهن خلاق تری داشته باشد و پیشنهادات ابتکاری بیشتری ارائه دهد هزینه ی طراحی افزایش پیدا می کند.

 

3. تجربه ی طراح : تجربه و سابقه ی کاری طراح با تعرفه ی طراحی رابطه ی مستقیم دارد.

 

4. وسعت بیزینس کارفرما: هزینه ی لوگوی یک پیج اینستاگرامی با یک خودروسازی بین المللی برابر نیست!

 

5. مدت زمان صرف شده: هر چه حجم کار و مدت زمان صرف شده روی طرح بیش تر باشد هزینه ی تمام شده افزایش می یابد.

 

6. تعداد اتود ها و تعداد ویرایش درخواستی: هر چه تعداد اتود های اولیه درخواستی از طرف کارفرما بیشتر باشد و کارفرما خواهان ایده و طرح های بیشتری باشد و همچنین هر چه تعداد وبرایش های درخواستی روی طرح بیشتر باشد هزینه ی طراحی افزایش می یابد.

 

7. بکر بودن ایده: طراحان لوگویی را در شبکه های اجتماعی میبینم که با قیمت های پایین لوگو های نسبتا خوبی طراحی میکنند که اگر داخل اینترنت بگردیم همان لوگو را که توسط یک دیزاینر دیگر طراحی شده پیدا می کنیم و این به اصطلاح طراحان، فقط از روی آن ها کپی برداشته اند.

 

خلاصه این که هیچ ارزانی ای بی دلیل نیست؛ اگر لوگویی حرفه ای و باکیفیت می خواهید باید هزینه کنید و کار خود را به طراحان حرفه ای بسپارید...